29 Dec 2012

JOM SETTING NIAT .

Pejam celik pejam celik pejam pejam celik pejam , sesi persekolahan 2013 dah pun nak bermula . Aku pulak makin berdebar , yela , aku ni mangse spieemm 2013 , SPM tu bahaya, SPM tu masa depan , SPM tu kehidupan .
Bukan nak cakap ape, ramai antara kite yang belajar untuk EXAM , belajar untuk DUNIA , belajar untuk penuhi tuntutan NEGARA , belajar untuk puaskan hati IBU BAPA . Jarang sekali yang ada niat BELAJAR UNTUK MENUNTUT ILMU dan BELAJAR kerana ALLAH S.W.T
Nak nak lagi yang mangse peperiTsaan yang besau besau . Macam UPKK,UPSR,PMR,SPM . Niat belajar mesti nak dapat result yang gempak meletop kebabom . Ye, jujur . Aku pernah berniat sebegitu. Tapi , tu mase aku jahil . Tahun depan aku calon SPM , aku harap nawaitu aku betul . Supaya Allah redha .

BELAJAR ITU IBADAH, JIKA NIATMU IKHLAS KERANA ALLAH.

Jom sesame kite SETTING niat , Tanam dalam QALBU , "Aku menuntut ilmu ini kerana ia perintah Allah dan aku berazam dengan kefahaman terhadap ilmu ini yang KAU anugerahkan nanti akan aku sampaikan kepada orang lain dan akan aku amalkannya dalam hidupku"

NOTA KAKI KECIL
Selain niat kerana Allah , Redha kedua ibu bapa sangatlah penting. Ingat !
D.U.I.T
DOA
USAHA
IKHTIAR
TAWAKAL 

6 Budak Comel Lotte:

Al-Azrul Iqmim said...

done flw..jemput ke blog sy n flw skali :)
http://mimque.blogspot.com

Razil Tahir said...

yup! kalau ikhlas pun inshaa Allah, Allah tolng dan permudahkan... :)

Ika.S said...

mudah mudahan semuanya berjalan lancar :') Amin