8 Mar 2014

Tarikh Keputusan SPM 2O13.



Hai, rasanya yg baca post kalini kebanyakkannya adalah dak dak spm leavers yela tajuknya pun dah terang-2 tulis pasal SPM.
So menurut khabar angin jerebu yang aku terima tarikhnya adalah 19/20 March 2014.
Tapi tak konfem lagi tarikh ni, tunggulah yang betul punya kat tv , Rajin-2kan diri tengok berite ye kawan-2.
Maunya tak gelabah aku kat rumah ni.
Setiap hari berlalu aku sibuk kira how many days left utk result SPM keluar.
Aku risau keputusan tu nanti akan buat ramai orang kecewa dengan aku .
Tapi pada masa yang sama aku cuba ajar diri aku untuk percaya pada takdir Allah.
Hidup kita semuanya dah tertulis. Kita manusia ni , hanya perlu follow the flow jela.
Allah knows the best for us. Yes. He is the best planner.
Susah jugaklah aku nak ajar diri ni supaya sentiasa tenang.
Tipulah kalau aku cakap aku taknak 9A . Orang gile pun tak mungkin cakap macam tu kan ?
Tapi kalau dah tertulis result aku bukan 9A aku kene , harus, wajib akur.
Sekarang nak menyesal pun tak guna dah.
Result pun dah tercatat cuma belum diketahui umum .
Almost everyday sebelum nak lelap mata aku terfikir pasal result.
Kadang-2 sampai terbawa-2 masuk dalam mimpi oi.
Dah macam nightmare pun ada. Haha.
Diri ni diselubungi misteri result spm. 
Cuma aku nak pesan dekat spm leavers sekalian, 
Kita dah berusaha sebaik mungkin dan sehabis baik, sekarang masanya untuk kita berdoa dan berserah padaNya.
Jangan sesekali berhenti berdoa padaNya.
Bila result keluar nanti jangan lupa ucapkan syukur kepadaNya.
Teruk macam mana pun result kita nanti, itu semua kehendakNya .
Takperlu dipertikai.
Tapi walaupun kita nanti boleh akur, manusia sekeliling kita tetap mempersoalkan result kita nanti.
Yang aku boleh cakap, TAK PERLU KAU KHUATIR TENTANG APA KATA DUNIA.
Bila dengar ayat yang tak best nanti, kau senyum jela.
Takperlu balas. Sedekahkan saje seukir senyuman.
So, selamat menghitung hari guna jari sampai hari keputusan keluar :)
Yap, guna jari . Sebabnya, hanya tinggal 11/12 hari lagi je yg tinggal .
Guna jari tangan dan kaki ye. haha ^^
Sama-2lah kita berdoa supaya result yang kita dapat nanti setimpal dengan usaha keras kita selama ni.
Ok sekian.
Assalammualaikum readers. Have a nice weekend.

NOTA KARUT
Gambar atas tu motif dia nak tunjuk muka gelabah aku tunggu reult . hahaha

0 Budak Comel Lotte: